Tanda-Tanda Kematian Rohani

Tanda-Tanda Kematian Rohani
Yohanes 5:25-29

ada beberapa tanda, yang mengindikasikan rohani kita mengalami kemunduran atau kematian rohani dalam hidup kita, yaitu:

Berhenti mencoba untuk bertumbuh seturut dengan kehendakNya:  Allah kita adalah Allah yang dinamis, kreatif dan Ia mau umatNya selalu ada yang baru (Lukas 2:52) tidak mudah bertenti kepada titik tertentu dalam dirinya, selalu ingin mengalami hal yang baru bersama dengan Tuhan.  bila kita senantiasa mencoba hal yang baru bersama dengan Tuhan maka kita mendapat kemurahan dari Allah dikasihi Allah dan sesama manusia.  Yesus semakin dikasihi oleh Allah dan sesama manusia. Jadi, kehidupan yang ada di dalam menghasilkan pertumbuhan ke luar.

Berhenti merasa sesuai dengan perasaan Ilahi:  Untuk bisa merasakan apa yang dirasakan oleh Allah, kita perlu ada pengudusan emosi.  dengan demikian, kita dapat merasa sedih untuk hal yang Tuhan rasa sedih, merasa senang untuk hal yang Tuhan rasa senang.  suatu pertanyaan, apakah perasaan kita sudah "kebal"?  sehingga kita tidak bisa merasakan apa yang memang menyukakan hati Tuhan.

Berhenti untuk bertobat:  Apakah hati hurani kita masih menegur kita merasa tertuduh bila kita berbuat dosa? Ibrani 9:14, Tuhan Yesus solusi untuk menyucikan hati nurani kita agar kita bertobat dari segala kebiasaan hidup yang tidak berkenan kepadaNya.  dosa adalah perseteruan dengan Allah, dosa menyimpang dari yang diperintahkan Tuhan, dosa berarti tidak mencapai standar Allah.  "Orang suci adalah orang yang punya kepekaan yang benar terhadap dosa yang kecil" Martin Luther.  Jadi, pertobatan harus terjadi seringkali dalam segala aspek hidup kita.


Dalam KasihNya: edipianus

Komentar

  1. Satu pengenalan berbakti www.versonuovacreazione.it
    Pembaca tersayang,
    Mesej yang Isa adalah menetapkan kepada saya, ini Hari dan itu akan diterbitkan pada bulan-bulan akan datang, pasti mengesan jalan Ke Arah peristiwa Menunggu kita. Oleh itu, saya rasa saya telah kewajipan untuk menulis pengenalan ini, untuk membantu anda memasuki lebih jauh ke dalam mata pelajaran yang anda akan membaca.
    Sehingga hari ini saya berkongsi dengan anda ayat-ayat saya terima dari Tuhan. Dalam buku pertama saya, Selain Sawar Besar itu berakhir dengan bab ke-15 bertajuk "Pembentukan Baru," ini diterangkan dibentangkan kepada kamu perutusan pusat dengan ayat-ayat yang diterima, Itu Adakah: menyimpulkan segala yang ada di Kristus di langit dan di bumi. Saya cuba membawa anda ke acara itu mempunyai kaitan dengan bumi dan alam semesta. Hari ini, Isa Memberitahu saya bahawa Dia mahu pada bulan-bulan akan datang untuk menyediakan kita menghadapi peristiwa Mereka Menunggu kami dalam masa terdekat.
    Seperti bagaimana-to-face peristiwa? Itu Percayalah Pada tahun ini, melalui banyak saya Diterima Penerangan disampaikan kepada anda dan saya, kami Mendapat nikmat kefahaman pedalaman menyediakan kita untuk berjalan Yang memasuki fikiran Kristus dan Memahami Misteri Tuhan dan kehidupan, untuk tinggi dan mengubah kita ke tahap Menjadi Makhluk Baru. Saya bercakap dengan anda tentang perjalanan ini rohani dalam khusus dalam Sejarah Penulisan buku baharu - Vol 1 Dalam Minda Tuhan. Selain itu, Anda Telah disertakan dengan mesej yang disiarkan di laman web ini setiap bulan; Mesej ini berterusan dan memperkenalkan kami Mereka, lebih dan lebih, untuk fasa serius penyediaan dan membuat keputusan.
    Saya tidak boleh komen ATAS INI mesej. Isa sendiri dan Roh Kudus-Nya akan menjelaskan kepada anda di tengah-tengah Mereka anda. Jawapan yang diharapkan daripada anda untuk Memahami The Perkataan Yang Anda akan membaca. Akhirnya, ia terpulang kepada Setiap Seorang daripada kami komited untuk Kami, bagi bumi dan seluruh alam semesta, saya tahu Itu janji-janji Tuhan Mungkin realize.

    -----------------------------------------------www.versolanuovacreazione.it

    BalasHapus
  2. -----------------------------------------------www.versolanuovacreazione.it



    "Bapa saya adalah di tempat kerja sehingga kini, saya tahu saya di tempat kerja"
    (5:17 John)
    "Saya memberkati anda anak-anak saya! Hari ini saya ingin bercakap dengan anda tentang Kerja Tuhan Di Times dan ini mengenai gambar agung dalam hidup anda dan misi anda Yang dimasukkan.
    "Cuba Memahami, di atas semua, Itu anda tidak berada dalam realiti Di manakah Anda secara tidak sengaja, tetapi anda berada di sini kerana ilahi untuk projek tertentu. Apa sahaja yang anda fikirkan tentang diri kamu sendiri atau orang lain Mungkin Mungkin berfikir tentang anda, kehidupan anda Tahu Itu berharga dan digantikan dalam masa dan di tempat anda mencari diri kamu di manakah Be, Menurut Untuk projek Tuhan. Anda Telah ditakdirkan untuk realiti ini, dan dengan sebab ini Allah Memberi Anda potensi digantikan dan asal. Tiada satu di alam ini adalah sama dengan anda, kerana kreativiti Tuhan adalah tidak terhad dan inexhaustable, dan Kerana Setiap Satu daripada Anda benar-benar unik dalam Menjadi Nya dan di jalan-Nya bertindak.
    "Malangnya, ramai di bumi hidup di bawah potensi mereka, kerana mereka Jangan membuat hadiah Diri Mereka kepadaKu Aku Satu hanya untuk mengetahui projek pefectly Bapa One Setiap Anda, Kerana saya terima dari-Nya untuk membawa pesanan kepadaselesai kerja-Nya pada setiap orang. Saya bertindak dalam anda oleh kuasa Roh Kudus, yang menerangi anda, Cloaks anda, inspirasi anda Sentiasa menunjukkan saluran Ke Arah Me, Itu saya saya Kuasa mendedahkan kepada anda semua kehendak Bapa One Setiap Anda.
    Tanpa anda saya Jangan sekali-kali akan dapat benar-benar tahu diri kamu, dan tidak Be Dapat Memahami apa yang ditanya tentang anda lakukan dalam hidup ini.
    "Roh Kudus dan saya constantely di tempat kerja untuk Sedarlah projek Bapa dalam Setiap Satu daripada Anda, tetapi kita boleh melakukan ini hanya dengan bantuan kebebasan, anda Itu Adakah, Hanya Apabila anda rela dan bebas memilih untuk cinta dan berkhidmat data Tuhan dan anda menawarkan hidup anda kepada-Nya. Ini adalah syarat penting saya tahu Itu potensi anda dan mengaktifkan adalah di tempat kerja. Malah, dengan saat anda membuat keputusan untuk hidup untuk Tuhan dan akan benar-benar ditinggalkan kepada kehendak-Nya, Dalam Anda
    www.versolanuovacreazione.it

    BalasHapus
  3. www.versolanuovacreazione.it

    tentang Triniti Suci tindakan mula bekerja, dan sedikit demi sedikit, mengubah kehidupan anda dan fikiran anda. Oleh itu, anda mula Menjadi sedar siapa anda kepada Tuhan dan membuat tanda di TV realiti, sesuatu cap kreatif, kerana ia adalah kreativiti ketuhanan yang bekerja di anda. Saya mahu anda akan sedar tentang apa yang saya Sambil berkata kepada Anda, Kerana Ilmu Itu Tuhan aktif dalam anda, anda bebas dari batasan frailties dan manusia, adalah penentu untuk misi anda dalam masa yang di mana anda tinggal.
    "Salam adalah masa yang besar dan apologetik dalam masa Seluruh Alam Semesta. Untuk kuasa peristiwa-peristiwa besar Bahawa tangan Tuhan Menyediakan, dan meminta maaf kerana ia adalah masa pertempuran dengan Kuasa Jahat, satu pertempuran sentiasa lebih terbuka.
    Semua ini tidak Rujuk kepada planet bumi sahaja, tetapi untuk penciptaan Keseluruhan dan semua orang-orang yang menghuni planet lain banyak. Saya Sudah Mempunyai Memberitahu Anda Bahawa Mereka Adakah anak-anak Tuhan kerana anda, dan itu saya Memberikan My Life untuk Mereka juga. Mereka adalah saudara-saudara anda di mana projek Bapa saya telah menjadi sempurna dicapai, hanya kerana ia adalah milik anda.
    "Apakah projek Bapa? Untuk membawa balik penciptaan menyatakan Seluruh kesempurnaan dan integriti Ia Kalau sebelum dosa asal, untuk membawa setiap orang kembali ke Maruah dan Kemuliaan seorang anak Tuhan. Bahawa semua manusia dan makhluk setiap wujud di alam ini mesti dibuat bebas daripada rasuah dan kematian Diri Mereka Yang menyusup dalam kerja-kerja Tuhan kerana dosa nenek moyang anda. Manusia perlu kembali kepada hubungan yang betul dengan Tuhan, dengan kuasa-Nya dan oleh Menyedari Mengemukakan kepada pemandu-Nya. Bagaimana Bapa akan Sedarlah projek ini? Dengan recapitulating makhluk-Ku, Dia Memberi Ku sejak kuasa semua di seluruh alam semesta.
    www.versolanuovacreazione.it

    BalasHapus
  4. / www.versolanuovacreazione.it /
    www.conchiglia.net /
    La pace sia con te

    BalasHapus

Posting Komentar

Postingan populer dari blog ini

POLA HIDUP ORANG PERCAYA

BERSABAR DALAM PENDERITAAN